2012. szeptember 23., vasárnap

Readers' Choice a Koreai Nemzeti Könyvtárban

Logós mobilfityegők
Már majd’ egy hónapja, augusztus 27-én volt a Readers’ Choice 2012 esemény a Nemzeti Könyvtárban. A rendezvény lényege az volt, hogy olyan idegen nyelvű könyvek kerüljenek a könyvtár állományába, melyeket az olvasók választanak ki. Nemzeti Könyvtár lévén az intézmény ugye elsősorban a koreai vonatkozású dokumentumokat gyűjti, ezért kérték az olvasók segítségét abban, hogy milyen idegen nyelvű könyveket látnának szívesen a könyvtárban. Mivel itt vagyunk most négyen külföldi könyvtárosok, be is rendeltek minket, hogy válogassunk a könyvek közül. Volt mongol, kambodzsai és Fülöp-szigeteki polc is, így a többiek onnan szemezgettek. Sajnálkozva mondták, hogy magyar könyvek nincsenek (nem is vártam), de válasszak az angol nyelvűek közül. Khm.... míg a többieknek csak egy-két polcnyi könyvből kellett válogatni, nekem ott volt több száz dokumentum! Először próbáltam valami olyat keresni, ami magyar vonatkozású (történelmi, vagy művészeti, vagy bármi), de nem találtam, így végül négy informatikai témájú könyvet választottam ki. Ezek mindig jól jönnek, és érdekesek is (weblapépítésről, internetes kommunikációról, blogolásról szólnak).
Cikkek az eseményről
A rendezvényen természetesen megjelent sok újságíró és fotós is, akik több mint 10 percen keresztül fotóztak minket: állj így.... fogd a könyvet úgy.... most menj ahhoz a polchoz.... most beszélgessetek.... háromra mondja szépen mindenki, hogy kimchiiiiiii. Huh.... engem még sosem fotóztak így, érdekes volt, de a végére már majd’ leszakadt a kezem, a sok könyvtől, amit tartottam. A fenti képen néhány újságcikk látható, elnézést, de fordítást nem tudok mellékelni hozzájuk, minden esetre nagyjából arról szólnak, amit itt a bejegyzés elején is leírtam. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése